tisdag.

Ja, alltså.. det där med att uppdatera bloggen? Det gick ju så där känner jag.

Idag var vi nere på BVC, läkarkontroll för Jack som blev två månader i söndags. Nu väger han 4920 gram och är 55 cm lång. Det vill säga, helt perfekt! Läkarundersökningen tog ca. tre minuter, det klämdes och kändes och allt gick i superfart. Läkaren hann knappt sätta stetoskopet mot kroppen på Jack innan han bräkte ur sig att "det låter fint, bara fint allting" - så man undrar ju hur noga han lyssnade egentligen eftersom Jack har blåsljud på hjärtat?

Ibland undrar jag varför vissa människor väljer att arbeta med barn inom vården - då de uppenbarligen inte har passion eller tålamod för det (eller så hade dom det en gång i tiden och har bara jobbat för länge med det). Den här läkaren har jag träffat tidigare i andra sammanhang när jag varit ner till vårdcentralen med Vilda och det är alltid samma visa. In - kolla lite snabbt, hinner knappt lyssna på frågor - ut igen. Om det är inom något yrkesområde man behöver massor med tålamod och engagemang så är det väl när man har hand om barn, framförallt sjuka sådana?

Skitsamma.

Vi ska till ABS snart och där är det kvalitetsvård må jag säga!


Stor liten kille sover middag. Uppskattar icke mammas paparazzimetoder.

Kommentarer
Postat av: Anna

Möhö, paparazzi Jack! <3

2011-05-25 @ 16:24:41
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0