vikt och annat tjafs

Idag fyller min styvbror 23 år, grattis! Någonstans i landet..


Morgonen började mysigt, Vilda vaknade i sängen bredvid mig och började tjata om frukost. Hon har (oftast!) ett strålande humör på morgonen, om hon inte blir väckt förstås.. och det kan man ju förstå. Jag hatar att bli väckt på morgonen. Var nog en riktig plåga när jag var tonåring, huja..

Idag bär det av till dagis, efter det ska jag ner till BM på efterkontroll och cellprovstagning. Ett nödvändigt ont det där, ser inte fram emot det speciellt mycket om jag ska vara ärlig. Ska dock bli kul att se hennes reaktion på att jag redan har gått ner 20 kg sen förlossningen för 6 veckor sedan. Känns jäkligt bra. Har 5,5 kg kvar till min inskrivningsvikt och ytterligare 4 kg som jag vill gå ner. Jag har bestämt mig för att jag ska nå mitt första delmål innan jag fyller 25 år (2 juli) så nu blir det åka av! Det ska gå.

Viktuppgång under graviditeten med Jack: 25,7 kg (!)
Viktnedgång hittills: 20,2 kg
Nästa delmål: om 5,5 kg

Om man räknar ihop allt "fett" jag gått ned sammanlagt
(detta + viktnedgången efter att jag fick Vilda, 44 kg) så blir det:

44 kg + 20,2 = 64,2 kg


Vet inte om jag ska vara glad eller bli äcklad.
Det är liksom lika mycket som hela jag borde väga?


Nu lägger jag i en högre växel..!

Kommentarer
Postat av: Izabella

Duktiga du!!! Hyr lyckas du? Ge mig tips, behöver också!!! :(

2011-05-17 @ 09:02:39
URL: http://izabellaakerlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0