3 maj.

Denna morgon = bergochdalbana!

Vaknade kl 06 i soffan av att Vilda kollade på barnprogram. Jack sov. Perfa. Kramades lite med Vilda och började fixa kaffe, koka ägg och greja i köket. Nästan pigg, väldigt konstig känsla. Allt gick som en dans fram till att det var dags att åka till dagis. Stress stress. Klä på barn (täckbyxor och vinterjacka på Vilda, förbannade snö!), klä på mig själv och gå ut till bilen. Vilda ville kolla på varenda liten sten och buske vi gick förbi, inte tid med det.. sprang till bilen, rejsade till dagis. Vilda ville inte gå in, "gunga med mig mammaaaa!". Gnngh. Släpar in jättearg unge på dagis, knölar av alla kläder och hon hinner in till samlingen. Får puss och kram och vink i fönstret (varje dag, oavsett hur arg hon är på mig, hehe). Stressa ner till bvc. Andas lite. Klä av Jack alla tre lager med kläder, väga. Klä på igen, gå ut till bilen och åka hem. Vi åkte från parkeringen hemma 09.01 och 09.35 var jag och Jack hemma igen.

Jäklarns intensiv halvtimme!

Pjuh.

Har talat i telefon med min svärmor i 45 minuter (som fyller år idag, Grattis igen Marit!) och hunnit micra morgonkaffet två gånger. Snart kommer kaffegäster och det vankas bebisgos!

Andas var det ja!


Jack väger för övrigt 4120 gram, börjar bli en riktigt stor kille nu! 6 veckor är han idag min "lilla" sparv. Tiden går så fort.


Nu ska jag dra på lite mer kaffe och invänta folket. :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Tyckte bestämt att det var vår (nästan sommar!) för bara ett par dagar sedan och hur glad blir man då när man ser snöflingor gigantus utanför fönstret när man vaknar!?



Nej tack, ge tillbaka solen nu!



Playdate snart igen? Det tycker jag bestämt!

Löv!

2011-05-03 @ 17:36:11
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0