Verkligheten

Som ni kanske har förstått så är vi hemma! Vi blev utskrivna i tisdags och tog oss hem snabbt som ögat. En vecka på sjukhus och jag höll på att bli fullkomligt knäpp. Av olika anledningar men främst på grund av personalen på avdelningen, barnmorskorna och undersköterskorna där. Men det kan jag skriva om en annan gång. Jack mår bra och det är det som är viktigast! Under veckan som vi var "borta" så saknade jag Vilda och Tomas något otroligt jävla mycket.. Den längsta veckan i mitt liv! Igår var vi tillbaka på DS för att ta blodprov på Jack för att se om gulsoten är på väg bort och det är den. Så skönt! Han ser redan bättre ut och äter, bajsar och sover som han ska. Bra betyg! Vi vägde honom igår också och nu då stod siffrorna på 2495 gram, sparven alla dar! (Tomas kallar honom för sin lilla sparris men jag hejar på sparven, låter ju mycket sötare).

Nu har vi iallafall landat lite i verkligheten här hemma, och än så länge går allting jättebra förutom en liten Vilda som är fruktansvärt busig och lyssnar inte på en för fem öre. Hon är väldigt snäll mot Jack och gör inget dumt mot honom men hon är så jäkla trotsig mot mig och Tomas (och alla andra vuxna med för den delen). Det är helt naturligt att hon vill hävda sig och bli sedd men det är kämpigt i början må jag säga. Finaste finaste Vildan, vi älskar ju dig lika mycket som förut! Världens bästa är du!

Laddade över korten från kameran idag och hittade denna, tagen någon halvtimme eller nått efter födseln. Pigg som en nyponros, eller hur?! Hittar ni Jack på bilden? Haha!


Kommentarer
Postat av: Anna

Galet söt du är på bilden darling! :D Och nja, Jack syns inte till, om du inte hade pekat hade man nog inte tänkt på att han ligger där i knytet...! <3

2011-03-31 @ 19:56:39
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: Felitchia

haha, åh du är så härlig! :)

2011-03-31 @ 22:20:09
Postat av: Linda

Men jämrans vad du ser pigg ut! På bilderna en halvtimme-nånting efter att Leon föddes ser jag mer död än levande ut. :D

2011-03-31 @ 22:43:33
URL: http://utanpersonligtansvar.blogg.se/
Postat av: Hanne

Åhh! Grattis Patricia! Han är ju så jävla söt! Såg kort nyss på fejan på lillen :) Bianca vägde också bara ca 2,5kg när hon föddes. Minns att jag hade strl 44 till henne i början! Hihi! Lycka till nu med familjen! Kram

2011-04-01 @ 11:01:01
URL: http://samebutdiffrent.webblogg.se/
Postat av: Mamma o B

Du ser riktigt fräsch ut för att vara bara en liten stund efter händelsen.

Just nu gör hon verkligen själ för sitt namn, fröken bus. Men hon är riktigt go ändå.

2011-04-03 @ 20:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0