Underbara dag!

Oj oj. Vet inte alls hur jag/vi tänkte med bakningen men nu är iallafall hela frysen full med bullar, mockarutor, kladdkaka, cocostoppar, muffins.. och en nästan-ihopsatt-tårta (bara bottnar och sylt). Räknade med att folk skulle äta liiite mer men inget ont som inte för något gott med sig! ;) Nu har vi fika att bjuda på när lillebror kommer också, perfekt.

Vilda har nog haft sin bästa dag hittills i livet. Så glad hon har varit hela dagen och hon blev helt lyrisk när gästerna droppade in en efter en. Så tack alla fina rara som kom och hade mysigt med oss idag! Och tack för alla fina presenter. Barbapussel, kläder, verktygslåda. Vildas farmor hade stickat en kofta till Vilda som var så himla fin. Önskar att jag också var lika bra som henne på att sticka kläder. Får ge mig på det när jag tröttnar på att sy kläder tror jag.

Nu har iallafall alla gått hem och vi är ensamma. Tomas och Vilda står och lagar mat (jag är SÅ jäkla hungrig efter dagens fikande, så här mycket kaffe har jag inte druckit på evigheter..!) - det blir laxpasta till middag! Sen vet jag nog en som kommer att somna som en stock efter maten, hrm.. Vilda vaknade klockan sju imorse och har inte vilat på hela dagen. Som om hon haft tid med det? Icke.

Jag är så glad och lycklig över alla fina människor vi har omkring oss. Vilket socialt nät! Helt otroligt! Alla personer som Vilda växer upp och känner sig trygg med.. det gör mig varm inombords. Som hon älskar sin mormor och farmor, morfar och farfar, mostrar, kusiner och farbrödrar.. Hon skiner som en sol när hon får träffa dem allihop.

Min mormor, Vildas bestemor, kom även och hälsade på idag - en överraskning för både mig och Vilda! Underbart att få träffa henne då det inte blir så ofta och alla har sitt. Jag vet även att hon läser min blogg så - hej mormor! Tack för att du kom till oss idag! Världens bästa mormor och bestemor är du! ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för igår och för att du skriver så fint! Och tack för den fina 'krukblomkompositionen'!Jag förundras så över att Vilda orkade ta emot alla som kom och möta alla med glädje - att vara så social när man är så liten är helt otroligt!



Kram på er <3

2011-03-13 @ 15:41:01
Postat av: Marit

man kanske ska underteckna beundrarbreven också...



Marit

2011-03-13 @ 15:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0