4 mars

Känns ju sjukt att det redan är mars månad. Maj gad. Hursomhelst, tänkte bara slänga in ett "halloo elleeer" och säga att jag faktiskt har blogglust men inte sådär hejdundrans mycket att skriva om. De senaste dagarna har jag hjälpt syrran att fixa iordning hennes kök. Rivit tapet, spacklat och målat. Sjukt jobbigt och det var så skönt att få det klart! Den jäveln som hade tapetserat köket ska jag personligen leta reda på och säga ett och annat till.. (typ, om jag hade ork alltså). Tapet, färg, ny tapet, spackel, ny tapet, ny tapet.. Ja, helt galet. Men nu är det klart och det känns som att jag har gått på gymmet hela veckan :) Vaknade imorse med värk i vadmusklerna, hör ju inte till vanligheterna här precis (eventuellt kramp i vaden men det är ju en helt annan sak).

Idag har vi (jag & Vilda) bara varit hemma och lekt och haft det mysigt. Igår var vi på IKEA en sväng och jag inhandlade allt som behövdes till lillebror i sängväg. Det vill säga typ allt utom själva sängen. Så igårkväll när jag kom hem vid 22 fick jag ett ryck och började bygga ihop spjälsäng och börja bädda! SÅ mysigt. Tomas bara kollade på mig och undrade vad fan den energin kom ifrån men ni vet.. killar fattar inte. Nu börjar jag boa in mig och göra mig redo för nästa unge :)

Vilda tyckte att det var helt okej att lillebrors säng flyttade in i hennes rum, helt tillfreds med det. Min underbara lilleputt, hon är helt galen i Milo också. Hon förstår att det är hennes kusin, "Pinglans bäbis", hämtar nappen, tröstar och klappar försiktigt.. Nej, hon kommer bli världens bästa storasyster, det känns! :)

En tokigt grynig bild på sovhörnan



Kommentarer
Postat av: Erica

Så mysigt!! :)



Ja eller hur, den här känslan går verkligen inte att beskriva. Den måste upplevas, haha! :D Är så glad att jag får göra det nu alltså!

2011-03-05 @ 10:00:56
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Felitchia

Gud nej, det är inga tvivel på att Vilda kommer bli en fantastisk storesyster. Tycker hon är så duktig runt Miou "bääbisen sover" viskar hon när Miou ligger i vagnen och det är så sött!

2011-03-05 @ 14:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0