Svar på kommentar

Miss M om Irriterad.:
Fast jag kan förstå de på ett sätt. de flesta förskolor (som från och med 1 juni går som en skolfrom) har sin pedagoiska verksamhet mellan 09.00-15.00 på grund av personaltäthet. Förskolan har ett tydligt uppdrag att utbilda och utveckla barnen, och helst av allt inte syssla med barnpassning. Sedan är de själklart att man vill träffa sina barn, men, ur perspektivet vad förskolan har för uppdrag och krav på sig så är de svårt när barnen börjar så sent, blir lätt då att de bara blir barnpassade.




Det hade varit okej om hon hade sagt det på det sätt du beskriver. Konsekvent och varför hon tycker som hon gör, visst, det kan jag köpa. Men att en pedagog uttrycker sig på det sättet är väl fan skamligt? Och det är inte enstaka gånger utan varje gång jag lämnar att hon kläcker ur sig "God morgon!" kl 14.00 eller något annat puckat som påpekar att vi är så jäkla konstiga som har dessa tider. Hennes syfte med dessa kommentarer är inte att försöka få mig att förstå att det hon vill innerst inne är att Vilda ska få vara med om den pedagogiska verksamheten som främst är belagd mellan kl. 09-15.

Skulle tanten tänka ett steg längre och inse att.. men hey, om tre månader blir flickan storasyster och kommer inte att ha lika ensamtid med sin mamma som hon tidigare haft. Nu ska den tiden delas med en liten bebis som kommer kräva uppmärksamhet och kärlek på ett sätt som hon inte är van med den delas. Kanske är det bara bra om hon får den tiden då? Så känner vi och det är vi (jag & Tomas) som bestämt att det skall vara såhär. Så varför fortsätta med den här nästintill mobbingen?

Jag betalar en förbaskat massa pengar för de stackars timmarna min dotter går där, och jag har rätt att disponera dem hur vi vill och önskar. Jag litar på att fröknarna gör det bästa ur sin pedagogiska synpunkt den tiden Vilda är där, oavsett om klockan är 09 eller 14.

Det du skriver har egentligen ingenting med grejen att göra, för det känns inte som att det är hennes syfte med de här "utläggen" hon har sig för; och det är dem jag stör mig på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej, du har helt rätt i att hon absolut inte ska kommentera det varje gång och inte på det sättet. Sen tror jag precis som du att de inte är syftet, och då ät de bara oproffsigt. Man bör helt enkelt ge den infon en gång så föräldrarna är medvetna om det. För det är vetkligen viktigt att barn får vara hemma med mamma och pappa med, speciellt när små syskon är på gång.



Sen är de oxå skillnad på om barnen har den tiden eller om föräldrarna lämnar barnen när de passar dem, som en gubbe i lådan. Det är faktiskt väldigt respektlöst mot

De som jobbar, och stör om något dn pedagogiska verksamheten. Men de, det är ju en annan femma!

2011-01-20 @ 06:54:55
Postat av: Ingela

Jag tycker att om hon fortsätter att kommentera, så ska du prata med rektorn för dagiset, för så där får man inte bete sig.



Kram

2011-01-20 @ 16:18:59
URL: http://ungfyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Isabel

Jag förstår precis hur du tänker. Jag vet ju, att tiden med första barnet ALDRIG kommer igen efter att tvåan kommit. Då är det kompromisser. Uppmärksamhet 50% på varje barn som ska fördelas rättvist. Tro mig det är inte lätt. Så ta tillvara tiden med din dotter. Och den där pedagogen kan ju ta och stoppa upp något där bak. Man får inte säga som hon gör! Skäll ut henne, stå på dig. Du är ju betydligt mer vuxen än henne. Sjukt hur man kan bete sig.

kram

2011-01-20 @ 21:15:25
URL: http://angelinyourpoket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0