skärtorsdag.

Vilken morgon. Jag vet inte när jag behagar att komma in i rutinerna med två barn på morgonen. Zombie-mamma = jag. Somnade ute på soffan runt 05 efter att jag matat Jack, Vilda kom upp 06 när Tomas åkte till jobbet. Lyckas somna om igen (fan!) och vaknar med ett ryck, vad är klockan? Shit. Och VAR är Vilda? Hon satt ju och tittade på barnprogram nyss här i soffan. Hm. Hoppar upp ur soffan och går in i vårat sovrum. Där sitter Vilda, hur nöjd som helst och spelar memory på min iPhone. Hon måste ha hört alarmklockan när den ringde vid 07, gått in i sovrummet och hittat mobilen i sängen och stängt av alarmet och sen satt sig och spelat. I typ en halvtimme! Klockan var 07:24 när jag hittade henne där inne, herregud.. kändes ju bara som att jag blundade och vaknade igen men lyckades tydligen sova en och en halv timme till.

Upp med Vilda och fixa iordning henne för påskfest på dagis, på med påskkärringkläder (ehm, sydde ett förkläde igårkväll och klippte till ett huckle, stiligt).. måste ju sminka henne lite också. Letar efter rouge. Hittar ingen. Jaha, men lite läppstift kan man ju dutta på kinderna. Hittar inget läppstift. MEN FÖR I H... har liksom inte tid med det här. Hittar en röd läpp-penna och bestämmer mig för att det blir ju bra. Det var som att rita med kladdkrita i ansiktet på henne, men hon tyckte ju att det var kul. På med lite fräknar i form av svart kajal. Ska bli kul att försöka få bort det sen då både läpp-pennan och kajalen är sån där extra waterproof-grejs. Men söt som socker blev hon!

Förklädet ville hon inte ha med sig till dagis så det kastade hon av sig i hallen innan vi gick. Hmpf. Hucklet fick vara kvar iallafall och hon såg mer ut som en påskpirat än en kärring ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Sicken sötnos hon vart då! :D

Själv blev det inge påsk-sminkning på skrutten här hemma, dom hade ju påsk-kalas igår på dagis.

Det är ju bestämt livsfarligt att bli nerkladdad på det där sättet..;) Haha.

<3

2011-04-21 @ 20:57:26
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com
Postat av: Hannah

SuperSöT!! :D

2011-04-24 @ 07:43:03
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0