Fredag

Ungen är nyss lämnad på dagis och jag är hemma igen efter promenaden. Väldigt skönt väder idag, nästan sommar. Förutom när solen gick i moln förstås. Är vädret allt jag kan blogga om? Nä. Får försöka lite till då.

När jag väckte Vilda efter lilla luren så sa jag "ska vi gå till dagis, Vilda?" och hon, helt sömndrucken kläckte på en gång ur sig "kompisar!" med hes liten röst. Hon har även börjat säga två och treordsmeningar som "Ebbas mat, mina skor" och "åka i bilen, sova i vagnen". Duktig tjej _09 alltså!


...
Blev det bättre?

Lite gravsnack då. Jag mår rätt okej, tror att mina järnvärden är på gränsen till värdelösa, trots dessa järntabletter jag petar i mig.. är trött och mår illa nästan jämt. Frukost är fan ett helt projekt i sig att få i sig.
Magen växer lite grann, väntar på den där megamagen alla pratar om att man får vid andra barnet.

Mm.

Jag ska jobba massor framöver, mycket dagtid. Ser mycket fram emot det.



Ja. Det var nog det för tillfället. Jo, förresten. Jag har klippt mig. Alldeles själv. Ibland ser det förjävligt ut men efter lite styling är det helt okej. Ja det är en liten lugg jag skaffat mig. Lite ovant, men wtf. Det är ju bara hår som nån sa en gång i tiden.


Nu ska jag dricka kaffe! Kanske ska passa på att få in lite vardagslyx? Måla naglarna? (nej, får inte ha det på jobbet) läsa ett modemagasin (PopulärHistoria?) eller "hasa runt i mina mystofflor"?

Nej. Lite kaffe och sen halvsnarka i soffan innan jobbet. Det är fan lyx för mig. Hejsvejs.


Kommentarer
Postat av: Mia

Go Vilda!

Våran skrutt vill minsann inte prata hon.. eller ja ibland - men absolut inte på beställning..;)

Hon kan men hon vill inte...



Snarka på soffan lät som ett bra alternativ till det andra du skrev..;)

Puss <3

2010-10-01 @ 19:55:27
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0