Lilla bror

Ledig idag, och sovmorgon till 06.30. Då var Vilda redan nedanför min sida av sängen och försökte smyga ut ur dörren. Tyst som en mus, tills hon såg att jag vaknade. "Hej!"


Idag har vi pysslat med trolldeg, torkade lite alster i ugnen men degen verkade ha smält ihop litegrann, hrm. Ska köpa lite bra färg så att vi kan måla våra sniglar och bollar vi gjorde idag.

Nu sitter jag och undviker det oundvikliga; att börja med maten. Torsk i ugn med smögensås. Och kokt potatis till. Men jag orkar inte lyfta röven från soffan. Uh. Tomas är inte hemma än heller för han är iväg och kollar på en bil. (Vi sålde en av våra häromdagen vilket gör mig bil-lös - fett jobbigt). Får se om det blir något köp eller ej, jag kan ingenting om bilar så det överlämnar jag helt till min andra hälft.

Imorn kommer morsan och ska barnvakta Vilda en stund, jag ska iväg till barnmorskan för denna graviditets andra kontroll. Lyssna på hjärtljuden hoppas jag vi ska göra, skulle vara skönt att höra dem. Om inte annat får jag & Tomas se lillpyret på torsdag då det är dags för UL igen. :)

Nej... laga mat var det ja.


Ps. Vilda går runt och sjunger "Lilla broooor, lilla broooor" med samma melodi som "Lilla katt", så jävla sött!

Kommentarer
Postat av: Hanne

Tack Patricia!! Det känns underbart såklart! :) Varför får ni gå på två UL!? Känner du några sparkar än? :) Kram!

2010-11-08 @ 17:21:49
URL: http://hellohanne.blogg.se/
Postat av: Ingela

Myss att mamma kommer en stund imorgon :)

Vilda är ju bara för go, mosters hjärta <3



Puss och kram

2010-11-08 @ 22:53:17
URL: http://ungfyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: mrii

Åh vad gulligt! Nu fick jag den på hjärnan.... :D

2010-11-08 @ 23:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0