Tänker tillbaka..

Mitt lilla, stora hjärtegryn fyller 1 år imorgon.

Sitter och tänker tillbaka. vid den här tiden för ett år sedan vankade jag omkring här hemma med värkar from hell. Höll ut in i det sista tills det kändes som att jag skulle gå av på mitten. (Var ju inne kvällen innan och jag hade ingen lust att bli hemskickade även denna gång.)

Tror att jag ringde in till förlossningen runt 22:00. Tomas hade gått och lagt sig för han hade ju varit uppe hela natten/morgonen med mig och sedan jobbat halvdag från lunch och framåt. Väckte honom och sa att det var dags att åka. Har aldrig sett en person flyga upp ur sängen som han gjorde! Haha. ♥

I bilen in till Ackis blev värkarna värre och värre, och jag satt som en flodhäst i ett skruvstäd där i framsätet och försökte röra på mig när värkarna kom. Krånglade omkring och försökte klocka värkarna genom att hålla ett öga på klockan i bilen. Nej, funkade inte. Blundade mig igenom flera minuter och bara lyssnade på musiken på radio.

Väl inne på ackis fick vi vänta nån minut innan sköterskan kom och hämtade oss. Sedan fick jag ligga med CTG i ca 20 minuter och jag hade så förbannat (utropstecken!) ont. Värkarna kom som vågor hela tiden, och efter en evighet kom min barnmorska Maria in för att undersöka mig. Hon kikar upp på mig där nere mellan mina ben och säger förvånat att jag är öppen 9 centimeter. Hurra! :D Jaa! Bebis kommer snart! Klockan var då runt 24:00 har jag för mig, då slog jag fast att hon minsann skulle vara ute innan kl. 03:00.

Och kl. 02:49 kom Vilda. Det finaste, vackraste och mest underbara lilla liv jag någonsin sett. Att hon var vår, jag och Tomas i ett, var en otroligt underlig känsla. Är det här vi? Kan vi två verkligen ha skapat något så här fint och perfekt?

Livet blev plötsligt komplett, och det är tack vare dig, mitt Vilda-bus. Världens finaste tjej, och du är vår!

Mamma älskar dig!



Kommentarer
Postat av: Anna Lundin

Grattis fina tjejen :D

2010-03-10 @ 01:21:20
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Sara

Roligt att läsa =)



Grattis Vilda på 1-årsdagen =)! Hoppas ni får en fantastisk dag tillsammans

2010-03-10 @ 09:49:25
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0