Tisdag (?)

Jo visst är det tisdag idag? Dagvill som vanligt. Hursomhelst, åkte in till min mamma och hälsade på ett par timmar, drack kaffe och tittade på bilder från julafton. Mycket mysigt och välbehövligt, som vanligt. Träffar min mamma alldeles för sällan, man behöver ju de där stunderna när jag också får känna mig lite liten och "omhändertagen".. :) (Inte för att jag inte blir det hemma av Tomas också, men ni förstår nog hur jag menar).

Innan jul så ringde jag ju hemtjänsten här i området för att fråga om de var i behov av vikarier.. och ja, det var dom absolut! Dom lät väldigt intresserade och skulle höra av sig. Sedan gick det några veckor, jag fick jobba på mitt gamla jobb GG ("GrannyGarden".. eller okej då, Granngården..) och så vips hade det gått två veckor in i det nya året. Så idag ringde jag tillbaks till hemtjänsten för att fråga igen och då fick jag napp! Dom hade haft det väldigt intensivt runt jul och skulle behöva hjälp framöver och under sommaren (hurra!) så arbetsledaren frågade direkt när jag kunde gå intro. Hehe, ivrigt värre.. jag föreslog en liten träff först så att jag kunde få träffa henne och prata lite, fråga lite grejer och så självklart att hon skulle se vad jag är för filur.. (och hur jag ser ut, får se om dom har invändningar mot min septum-piercing?) Så på fredag ska vi träffas. Ser fram emot det, hon jag pratade med verkade vara lite som jag, sprallig, pratig och lite galen.. hehe.. så vi ska nog komma bra överrens.


Idag fick Ebba en "present" av min mamma, nämligen taadaaa.. en trimmer! Och en bra jävel var det också! TACK mamma!

Så nu på kvällen har jag klippt inte bara ett utan två små djur här hemma.. Ja, ni läste rätt. Min katt ser numera ut som ett lejon. Han är norsk-skogisblandning och har extremt mycket (och långt) hår, och de senaste två månaderna har han inte varit utomhus speciellt mycket. Han har mest legat och sovit här inne som en annan liten björn i ide och det vill säga att han inte har "gjort av" med speciellt mycket vinterpäls. = massa tovor. Slö som han är så är han lagom lat och reder ogärna ut sina tovor själv, och även fast jag varit där och borstat och borstat så kommer de där j*vla dreadsen tillbaka på två dar. Det gör ju ont på honom även fast jag använder en trimkniv, och hellre att han är bar och att pälsen växer ut än att jag måste klippa och slita av honom tussar.

Så nu är han konverterad till halv-nakenkatt.

Anledningen till att jag skriver så utförligt om det här är för att jag vill påpeka att jag inte trimmar av honom pälsen för "syns skull", utan för att det var vad som krävdes. Katten låg på bordet utan motstånd och lät sig klippas så han njöt för fulla muggar. Efter en massa kurrande, gos och kli så ligger han och sover i badrummet på en stor filt bredvid min vetekudde som som jag värmt upp åt honom.


Ebba fick sig en omgång också, så nu ser hon ut som en dvärgschnauzer istället för en krullig, grå bischon. Hon var lika duktig som vanligt, står så stilla och fint när jag klipper henne. Nu kommer jag låta som en crazy-cat lady men jag älskar mina djur! Världens finaste såklart!



Jäävlar. Wall of text. Grattis till er om ni orkade läsa! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0