Tiomånaderskontroll.

Idag var det dags för ett besök till BVC. Vi var lite tidiga (och bvc-sköterskan var liten sen) så vi lekte en stund i "lek-rummet". När jag får lön ska jag åka till närmaste leksaksaffär och införskaffa Duplo, jisses vad Vilda pysslade och hade sig! Vred och vände på varje kloss och tryckt dem mot varandra. :)

Sköterskan var mycket imponerad av Vildas framsteg och utveckling. Hon sa att hennes fina utveckling påverkats av att jag ger henne den "bekräftelse" hon behöver och att jag (vi) möter henne på rätt plan. Blev så glad av att höra det, även fast jag redan vet det..


Vår lilla strumpa är numer 75 cm lång och väger 9030 gram.

Vid tio månaders ålder kan hon


  • säga: mamma, pappa (bahpp-a)
  • gå helt själv
  • härma ljud
  • "prutta" med munnen
  • klappa med baksidan av handen över munnen och göra "indian-ljud" (hur tusan förklarar man?!)
  • klappa händerna
  • vinka hej-då
  • leka tittut med sig själv (håller upp en filt framför ansiktet och drar ner den)

Behöver väl inte tillägga att jag är otroligt stolt över mitt lilla stjärnskott? :)


Kommentarer
Postat av: Devinia Euvel

sv; Tack så mycket! :)

2010-01-14 @ 18:52:42
URL: http://ultrapid.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hittade hit via bilddagboken...



Min yngsta son blir åtta månader om en dryg vecka och han kan inget på din lista, han kan inte ens ta sig framåt... Han backar överallt :-) Man ska ju inte jämföra men lite avis blir jag allt :-) Men man vet ju aldrig hans utveckling kanske exploderar den närmsta tiden.



Förstår att du är stolt över din tös, och det har du all rätt att vara!

2010-01-14 @ 20:05:26
URL: http://mamzter.wordpress.com/
Postat av: Anna Lundin

förstår att du är stolt :)

2010-01-14 @ 23:17:36
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Stora duktiga tjejen. Härligt med en liten indiantjej hemma :D

2010-01-16 @ 09:27:48
URL: http://soyasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0