Till Vilda

Finaste Du.

Det var länge sedan jag skrev till dig. För en stund sedan lade jag din sömntunga kropp i din spjälsäng, bredvid den gosiga nallen från din mormor och speldosan från farmor. Du vände dig om med huvudet in mot väggen och snuttade lite på nappen. Innan du somnade i min famn ute i soffan i vardagsrummet gosade vi länge. Drack god välling och mös med den mysigt mjuka filten. Busade runt i soffan och tog lite fina kort. Du och mamma.

Jag vet inte hur jag ska få dig att förstå hur mycket jag älskar dig. Jag kan inte säga det nog. Jag kan inte tänka det tillräckligt. Alla miljoner pussar, kramar och vyssningar räcker inte till. För all den kärlek jag känner för dig..  mitt lilla liv.

För några år sedan hade jag ingen aning om vad jag ville göra med mitt liv. Det kändes inte värt att gå upp om morgonen, till samma gamla vardag där allt går på rutin. Jag kände ingen större livsglädje, inget mål och ingen mening.

Att ett sådant litet men ändå stort liv som du.. kan berika mitt liv så mycket. Varje dag är jag så tacksam över att du kom till oss. Alltid nära till ett leende och redo för bus och nya upptåg. Du är nyfiken på allt och är så framåt och duktig på allt du tar dig för.

Jag skrev i din "Mitt första år"-bok igår och kände hur hjärtat bultade hårdare och tårarna började bränna bakom ögonlocken. Jag tänkte tyst för mig själv, hur gick det här till, var tog tiden vägen? Jag hinner inte med! Snart är du tio månader gammal. Och du kan redan krypa, sitta, stå, gå, säga mamma, vinka och.. jag vill bara frysa tiden och spara den här underbara kvällen vi har haft tillsammans du och jag. Jag vill minnas varenda liten busig blick och varenda känsla du givit mig ikväll. Ditt huvud på mitt bröst, din doft, dina ljud.. känslan av att smeka dina små tår och utforska varje liten grop.

Jag gör allt för att spara den här kvällen. Vi har tagit kort och nu skriver jag det här till dig. Imorgon ska vi läsa det här igen tillsammans du och jag. Du kommer inte förstå vad tusan jag pratar om, men jag vill ändå att du ska höra. Det här är en del i min kärleksförklaring till dig, min fina dotter. Tack för att du är du och att du är vår.

Mamma och pappa älskar dig, över allt annat.


Kommentarer
Postat av: Soya ★

Åh, här sitter jag i min ensamhet med tårfyllda ögon. Gud så vackert!

2010-01-07 @ 23:13:03
URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Sandra

Gud så fint skrivet!:)

2010-01-08 @ 14:14:05
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/
Postat av: jessica

Verkligen jätte fint skrivet :o)

2010-01-08 @ 19:46:04
URL: http://tystatanke.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

otroligt vackert skrivet :)

2010-01-09 @ 01:09:58
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vad fint skrivet. Och jag känner precis som du. Man vill minnas ALLT! Precis allt!

2011-05-17 @ 22:38:38
URL: http://dagarnailivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0