avsågad vid fotknölarna.

Typ så känner jag mig just nu. Som att allt och alla är emot mig idag. Regnet pissar ner utanför, det är ruggigt och grått och.. ja. Omotiverande.

Har krånglat runt en massa med min föräldrapenning som jag ska ta ut denna månad, skrev fel först och så gick det inte att ändra på självbetjäningsinloggningsgrejen på fk:s hemsida. Nehe, ringde igår och stod i kö i 20 minuter och när jag väl kom fram så sa tanten i andra änden lite snäsigt att hon inte kan se mitt ärende alls då dom hade ett tekniskt fel. "Återkom imorgon eller om några timmar kanske". Jamen vafan. Visst. Jag har ju all tid och pengar i världen på att sitta och vänta i telefonkö hos er. Känns som att 90% av dem som jobbar på fk skulle behöva gå en charmkurs.

Ringde idag igen iallafall, plats 320 i kön (!) och beräknad väntetid 25 minuter.. men då fick jag faktiskt knappa in mitt telefonnummer så skulle dem ringa upp när det blev min tur. Pjuh. Okej, lite cred till Fk. Efter en kvart så ringde en otroligt trevlig dam! Jag skulle vilja ha henne som personlig handläggare, tack. Hjälpsam, glad, trevlig och fixade alla ändringar på fem minuter. Så serviceminded och genuint intresserad och trevlig. Så tack så hemskt mycket för hjälpen!

Så, ett telefonsamtal av två avklarat. Ska ringa Norrtelje kommun och en handläggare för barnomsorgen. Måste ändra dagisschemat då jag har fått en massa jobb. Skulle ju också vara otroligt smidigt om man hade kunnat göra det via deras hemsida (ja, man skriver ju sitt schema där med sin egen inloggning och allt) men nej. Varför göra det enkelt för?


Nej. Är så jävla låg idag. Skitdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0