Slutet gott.

Drog iväg till solariet tidigare ikväll, helt solo. Hög musik i bilen in till Norrtan. Lyckades komma ihåg att ta med hörlurarna till telefonen så att jag kunde lyssna på radio där jag låg i den varma och mysiga men ändå smått klaustrofobiska sol-kistan.

Ligger där och lyssnar på P3 och helt plötsligt blir allt kolsvart. Solariet dör, taklampan dör. Becksvart.

Ja. Hann sola ungefär 10-12 minuter innan strömmen gick. Använde mobilens display som lampa (nej, den har ingen inbyggd lampa märkte jag..) och lyckades iallafall sätta på mig kläderna och lokalisera mina skor innan jag smög ut i hallen för att se vad som hänt.

Där var det en till kvinna som hette Ingrid (45+) som var fruktansvärd trevlig. Hade det inte varit för henne så hade jag nog gått därifrån aningens grinig men vi hade en sån trevlig pratstund om ditten och datten och ringde till "administratörerna" av solariumet. Efter att vi avhandlat ämnet Rimbo Badhus så skiljdes vi åt vid Meddos dörrar.

:)

Självklart jobbar jag kommande dagar och helgen är full med andra roligheter så har jag inte tid att sola.. just my luck att ström-fan skulle gå när jag låg och mådde så gott.

Tack vare rara Ingrid så kändes det inte lika viktigt iallafall, en liten dos sol fick jag ju iallafall även om den kom i mänsklig form. Fan vad jag gillar trevliga människor. Som bara är sådär, totalt genomtrevliga mot vem som helst. Främligar som inte är rädda att skratta och prata lite. Tusan, vi gillar't! Kudos till dig, Ingrid!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hehe, murphy's lag - kan det gå fel så går det helt säkert fel..;)

Vad ska du ut på för galej i helgen?? :)

2010-04-08 @ 08:24:29
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack för din kryapåerkommentar =)

2010-04-08 @ 09:31:46
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0