Torsdagsmys.


Är det bara jag som håller på att skita på mig och få trippeldubbelt nervsammanbrott när man loggar in på bloggen och ser att det är tvär-tomt på "första sidan".. där det står nytillkomna objekt? Får för mig att alla inlägg & kommentarer är puts väck.. men efter en sekunds hjärtsnörp så kommer jag på att de inte alls är borta.

Pjuh.

Och så samma visa nästa gång jag loggar in, minne som en jävla guldfisk!


Guldfisk?              Patricia?


Hur som helst. Jag har haft en riktigt mysig dag. Gosat med min systerson och min dotter hela dagen! När Mike kom hit imorse så hade Vilda precis somnat, så vi satte oss framför tv:n under en filt och tittade på bolibompa, och drack vår hemmagjorda rabarbersaft med frysta jordgubbar i. Fancy! Efter en halvtimme ungefär så tog jag fram rakapparaten och det glittrade till i Mikes ögon. Jomenvisst, mohawk stod på menyn! Dock så tröttnade han efter fem minuter när jag hade halva huvudet kvar att raka. Fick muta honom med saft och frysta jordgubbar så gick det ganska bra ändå. Efter klippningen tog han en dusch som varade i ca 15 minuter, sjungandes och pratandes med både schampoflaskor och skrubbvantar..

När Vilda vaknade knatade vi iväg till Ica och inhandlade glass. Efter en sisådär fem minuters grov beslutsångest så bestämde sig Mike för att rata Calippo cola och ta en Magnum Strawberry (tror den heter så?).. heja! Lillkorven tröck i sig glassen, bråttom bråttom tydligen. Vi gick till lekparken där Mike slukade det sista av sin rinniga magnum-glass och kastade sig upp i klätterställningen och svingade sig som en liten apa. Seriöst, han är verkligen sjukt starkt! :)

Jag och Vilda parkerade oss i gräset på en liten filt, Vilda utforskade gräsmattan men fastnade slutligen i tanken på att gnaga på min sko.. Hmm. Precis i rättan tid så sa Mike att han var hungrig så vi gick in och stekte pannkakor. :)

Pannkaksmaestro!

 


 

Sedan klämde Mike i sig typ 6 pannkakor och mådde som en prins! Förutom att han hade håret (det lilla han hade kvar) fullt med sand från lekparken så det var bara till att dyka in i duschen igen.. alltså dusch nr 2 a´ 15 minuter. Lika glad och högljudd som vid första duschen. :)

Efter lunchen blev det mys och lek i vardagsrummet framför bolibompa, och Mike ville mer än gärna hålla i och krama på Vilda.. som inte alls så gärna ville bli hållen eller kramad på. Hon blev inte arg eller ledsen eller så men försökte hela tiden ta sig ner på mattan igen från Mikes knä, vände sig ned och lutade sig framåt hur mycket som helst så att hon skulle komma loss typ.

Runt 14 så skjutsade jag hem Mike och tog en kaffe med systeryster.

 

Summa sumarum; en mycket mysig dag! (Ja, jag gillar att använda uttrycket "mysigt" så mycket som möjligt).

 

Nu ska jag gå och se vad min sötnos till karl håller på med.. packar en väska med kläder för han ska iväg på kryssning imorn med jobbet.

 

Hörs imorn. Natti natt!

 

 



Kommentarer
Postat av: Anna Lundin

Åh det lät som ni hade en riktigt mysig dag :D

2009-09-03 @ 22:34:51
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Du blev riktigt snygg med piercingen Trissan :D

2009-09-03 @ 22:53:31
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag klarar inte heller av att sova på rygg.. Utan sover väldigt gärna så som du beskrev.. Med massa kuddar att puffa upp runt om..

Men efter gympan är det avslappning och då är det rätt skönt att ligga och sträcka ut ryggen..



När jag var i USA och passade min lill-kusin så tyckte hon att det var himlarns roligt att peta och dra i min piercing i örat (tragus/tradus) vilket tillslut gjorde lite ont.. hihi...

2009-09-04 @ 08:41:08
URL: http://bebisrelaterat.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej hallå. Nu får jag damp-ryck och ger upp det här med att försöka få iväg ett sms... Min telefon har bestämt sig för att bli helt kaputt bara helt sådär helt utan vidare så jag kan varken skicka eller ta emot sms, och varken ta emot eller ringa från den... Så nu har jag fått sätta mitt sim-kort i en jävla sunk-telefon (som inte alls samarbetar med mig) jag hade för flera år sedan, i väntan på att det ska bli söndag och vi ska åka till täby så jag kan låsa upp en annan telefon som är låst hos telia. GAAAH! jag hatar't!! så det är bara därför jag inte svarat.. skäms



Hur som så kan jag inte komma ikväll, vilket jag mer än gärna vill.. Men svärisarna kommer hit på middag ikväll så... Jag bestämmer mig för att dra en slutsats här nu - vi två måste slå rekord i att ha snabbast konversation via sms och liknande, och inte nog med det så slår vi fan rekord i att ha dålig timing... haha..:p

Pimpla lite vin för mig med!!

2009-09-04 @ 10:41:34
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0