22.35

Har haft en riktigt mysig dag. Ann-Caroline kom över och så promenerade vi ner på "stan", det var ju dags för Rimbo marknad återigen.. dvs ner och trängas med alla andra barnvagnsligister och pensionärer med tillhörande rollatorer. + alla andra muppar förstås som tycker att det är en god idé att ha en liten släktträff mitt i "gången" mellan stånden där det är trångt & jävligt. Ibland funderar man ju allvarligt på att sätta någon fin liten anordning längst fram på barnvagnen som sticker ut och cuttar lite hälsenor sådär i smyg..

Nej. Som jag inledde inlägget med, så var det faktiskt en mysig dag. Trots massor av människor som irriterade så lyckades jag faktiskt hålla mig glad & på bra humör! (Jag har en tendens att bli lite väl arg & stressad i liknande situationer..) Lite av min gladhet berodde på att jag lyckades haffa en ny skinnjacka för en billig penning! Woho! (Nej, den är inte äkta och ja, känns bäst så faktiskt). Det enda skumma med den var ju att storlekarna verkligen var i minsta laget, jag menar.. jag fick köpa en XL? Det var ju liksom.. 15-20 kg sen jag hade den storleken. Men nåväl. Jag hänger väl inte läpp för det heller, bara en liten lapp med två bokstäver istället för en, vadfan gör det egentligen..



Efter besöket på marknaden promenerade vi hem till mig igen.. Vilda som sov sig igenom sin första Rimbo-marknadsdag vaknade lagom tills vi bar upp vagnen för trappan, pigg & glad som en liten mört. :) Bästa bebisen någonsin! Liten parentes; Som nu har kommit på att det är SKITKUL att ställa sig upp mot grejer.. Neeeeej! Nu får det räcka med utveckling för ett tag tycker mamma.. krymp! :( :p

Jag hade en liten virklektion med Ann-Caroline som också har bestämt sig för att "börja", skitkul! Kommer gå skitbra :) Själv så har jag svinigt ont i mina händer så jag simmar lungt med virkandet ett tag.. svårt men lika bra det så att jag inte får nån skum konstant värk i händerna.. men det går säkert över. Någon dag i veckan ska vi ha lite virk-mys här hemma, jag & Ann-Caroline, ser fram emot det :)

Men gud, wall of text.. ber om ursäkt! Nu ska jag surfa bloggs. Hörs imorn amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0