Pysselfjant.

Sitter och pysslar lite med en "minnesbok" över min graviditet, klipper, klistrar och har mig. Tycker sånt är skitkul. Pysseltant #1. Jag har köpt ett album med svarta ark, tänkte först att det skulle bli ett fotoalbum till Vilda men jag bestämde mig för att göra ett album till mig själv istället. :) Sätta in alla journalpapper, bilder på magen, minnen (tänkte ta vissa inägg från bloggen också).. jag har lite sådana fix ideér för mig, varenda grej ska sparas och i princip ramas in. Har t ex kvar lappen med telefonnumret till förlossningen som satt på kylskåpet. Så spejsad är jag. Samma sak är det med Vildas "första bok", jag köpte überboken über alles, nämligen [denna], den är grym. Där fyller man i allt in i minsta detalj i princip och så finns det tomma sidor efter varje avsnitt där man kan sätta in bilder eller vad man nu vill. Är supernoga med Vildas bok, den är helig för mig.

Detta grundar sig självklart i att jag inte har någon fullständig "min första bok" (är tredje barnet). Satt och bläddrade i min och syrrornas böcker för ett tag sedan, alltid lika deprimerande. :P Äldsta systerns är nästan knökfull, nästa är ungerfär halvfull och min är nästan bara ifylld på förstasidan, datum/längd/vikt. Släktträdet fyllde jag i själv när jag var i tioårsåldern, haha. Så jag har lovat mig själv att det att jag ska fylla i varenda grej och småsak i mina (framtida) barns böcker. Det finns knappt några bilder på mig som spädbarn fram till tre-årsåldern (typ två diabilder liksom) heller så jag smyger runt som en paparazzi konstant och fotar varenda eviga dag, har alltid kameran med mig också för den delen.

Fan, jag låter nästan lite besatt. Ja, det är en bra besatthet iallafall. ;) Jag har tillochmed skrivit av alla grattis-sms vi fick på BB och dagarna efter. Oh my, boken kommer knappt gå att stänga.

Jag tänkte göra en sån här [fotobok] till Vilda. Ser lovande ut iallafall. :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Jodå, skulle kunna kirra Vildas namn på dig vid tillfälle..:)

haha, för det mesta sover hon hela nätterna i alla fall, det händer att hon vaknar i alla fall en gång men det är inte ofta..:)

2009-05-07 @ 23:16:51
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com
Postat av: Erica

EXAKT! Vad tänkte jag med liksom?;) haha

2009-05-07 @ 23:22:20
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Sara

å va mysigt med en minnesbok! själv tycker jag aldrig att jag hinner göra sådant. har dock ett album med massa magbilder!

2009-05-08 @ 09:08:20
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: lillavild

haha jag fyllde i mitt släktträd också själv i min sån där bebisbok :D



och förresten, jag sparar också allting som minnen. jag har två små anteckningsböcker där jag skrivit av sms som jag av någon anledning sparat i min mobil :D

2009-05-08 @ 16:46:22
URL: http://lillavild.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Att pyssla med foton och så är så himla roligt :P

Jag har inte heller så mycket på mig faktiskt. En bok där det står lite smått och gott men det är inte riktigt roligt tycker jag. :D

Och då är jag ändå första barnet. Ska bli så roligt att pyssla lite sedan jag me!

Kommer bli riktigt fint Patricia. Du är så jäkla duktig asså :)

2009-05-10 @ 15:18:21
URL: http://uglyandbeautifulgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0