Fredag.

Vilken mysig dag jag har haft. Jag och Anna åkte in till Norrtan och drack en kaffe med Karin, riktigt trevligt. :) Sen åkte jag & Vilda hem igen, lämnade bilen och hämtade Ebba och promenerade till en park och träffade syster en sväng, satt och drack lite kaffe och snackade skit med damerna i Hagen. Nu är vi hemma igen och efter flera timmar utomhus så känner jag mig alldeles mosig i ansiktet, hettar litegrann. Solen tar mer än vad man tror!

Ikväll blir det mys i soffan med familjen, måste också packa iordning alla saker inför imorn när vi drar till Dalarna och hälsar på Tomas mormor & morfar. Han har tagit ledigt på måndag så det blir en liten minisemester, lovely. Vi ska bo på deras "landställe" utanför Leksand, fin skog och natur att lalla runt i.

Så här såg det ut när vi var där sommaren 2007.






Jag hoppas vi stannar och hälsar på den där gigantiska dalahästen igen. Den är verkligen helt enorm. Kommer ihåg att vi var inne i en liten souvernibutik och tänkte köpa en dalahäst, men de kostar ju sin vikt i guld typ. En liten mini-mini häst skulle dom ha runt 120 pix för, helt sjukt. Då är den typ två-tre cm hög. Scheisse. Behöver jag säga att vi sket i att köpa nån dalahäst överhuvudtaget? Då kan jag ju fan hellre tälja en egen. ;)

Nattinatt!




Ps; jag har hittat en ännu bättre sida än den där fotoboken jag tipsade om i förra inlägget, kolla in den [här sidan] istället, där kan man göra en riktig bok med bilder och text, asbra! Jag har redan börjat på Vildas bok. :) Ds.

Kommentarer
Postat av: Anisch

Tack för idag smulan. =) Myyys! Och du, klart du ska tälja en egen dalahäst, du har ju en massa "dolda" talanger.



PUSS!

2009-05-08 @ 22:35:01
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Mysigt att åka till Dalarna. Hoppas det blir bra!



Typ all min släkt bor där, fast i Hedemora, det åker ni säkert förbi. Den stora dalahästen är den i Avesta va!? När vi var små och fick lov att bila fram och tillbaka varannan helg för att hälsa på pappa så fanns det två saker längst vägen som skulle ses. Dels vattentornet i Uppsala som ser ut som en gigantisk svamp och så den där stora dalahästen. Så den är lite av ett barndomsminne vill jag påstå, om det nu är den i Avesta. Numera åker vi oftast tåg.



Ha det så fint!

2009-05-09 @ 04:03:09
URL: http://lundholms.blogg.se/
Postat av: ☆Soya☆

Ja dalahästar är inte billiga.

Jag brukar passa på att önska mig sånt ifrån min dala-patriotiska pappa :) Har en travande dalahäst i originalröd.



Fick faktiskt en rosa dalahäst av Martin i morgongåva också :)

2009-05-09 @ 14:04:53
URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Åh Dalarna vad mysigt :D

2009-05-10 @ 15:20:51
URL: http://uglyandbeautifulgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0