Ett besök på förlossningen.

Fuck it. Orkar inte skriva en hel bok men en update kommer här iaf.

Inatt vid ett så kändes det bara så jävla överjävligt, värkarna kom med 3-5 minuters mellanrum. Ringde förlossningen på Akademiska som var jättegulliga och sa att vi var välkomna in på en titt. Sagt och gjort så satte vi oss i bilen.. Själv hade jag kanske föredragit en husvagn eller en husbil, för AJ vad det inte är bekvämt att sitta i passagerarsätet när värkarna drog som vågor genom hela kroppen.

Hur som helst.

Väl där så tog dom mitt blodtryck. Såg bra ut. Satte CTG-kurva på magen och mätte bebisens hjärtljud och mina värkar. Och vad händer när man väl är där på det förbannade sjukhuset? Klart att värkarna avtar.. Självklart. Blev så pissed. Aaaawgjhfgjhfg.

BM kollade om jag hade öppnat mig nått, och visst var det så.. 2 cm. Fjösigt tyckte jag som hade haft så ont?

Eftersom jag inte sovit på typ.. mer än 17 h så fick jag iallafall med mig starka värktabletter med mig hem, två citadon och ett annat litet piller som skulle göra att jag inte kände av sammandragningarna. Det pillret kunde dock ge lite hjärtklappning, så det skulle jag vara beredd på. Vi var hemma igen vid fyra imorse, svalde tabletterna och väntade en stund tills jag kände att de började göra sitt. Sen däckade jag. Fy fan vad skönt det var att sova. När jag skulle gå upp och kissa kändes det skitskumt, bara ett jävla tryck neråt. Vinglade upp till toaletten och somnade nästan där med.

Nu har jag varit vaken en stund och sitter här och skakar som en annan gammal missbrukare. Händerna bara darrar och jag har en skum känsla i kroppen. Har tryckt i mig lite frukost nu iallafall så det känns lite bättre.

Usch. Känner bara för att ligga hemma och böla hela dagen och tycka synd om mig själv. Patetiskt!

Kommentarer
Postat av: Ann-Caroline

<3 krama

2009-03-09 @ 12:16:20
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Men oj så spännande!

Det är det där lilla pillret som gör att du mår sådär skakis nu. Hoppas du kvicknar till ordentligt innan det är dax att stånka på ;)

Lika bra att skriva lycka till nu om det blir bebis snart och du inte skriver något mera :)

Så LYCKA TILL!!



Kramar

2009-03-09 @ 13:40:34
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Annelie

Men nej, vad jobbigt! Jag tänker på dig, hoppas du har det någorlunda bra :*

2009-03-09 @ 14:14:10
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/
Postat av: Anisch

Du är min duktigaste babydoll... =) Och snart kommer bebis ut och då kommer du inte tänka/minnas dessa sista dagar... ^^



Aj Löv Jo Alåt! ^^

PUSS

2009-03-09 @ 18:14:44
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: Kia♥

Åh så spännande. Tänker på dig gumman. Snart får du möta din lilla flicka =)

Kram

2009-03-09 @ 20:23:56
URL: http://kialin.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Åh stackars dig lilla gumman. :/

Det kommer bli bra.. Det är inte alls länge kvar nu.. :)

tänker på dig gumman!

2009-03-10 @ 21:41:50
URL: http://theuglyandbeautifulgiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0