Inte samma jag.

Hej på er min kära lilla publik. Jag ser att ni har tittat in hos mig här varje dagen även fast jag inte skrivit något på snart en vecka, ber om ursäkt för att uppdateringen inte varit så tät.

Den senaste veckan har varit tid för egna tankar, rannsakning och funderingar om vem jag varit, vem jag är och vem jag vill vara. Jag är inte den jag var tidigare, självklart blir man förändrad efter att man har fått barn, men det här är något djupare som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Jag lämnar ett skal bakom mig, fortsätter som en ny människa med nya insikter och intressen. Saker jag tidigare stört mig på bekommer mig inte, jag är inte längre intresserad av skvaller, fylla, småbråk och petitesser.

Jag är fullt upptagen med att leva mitt nya liv.


Jag hade en vän en gång som ofta pratade om begreppet "Energitjuvar". Det syftar på människor som pratar om sig själva och sina bekymmer, och som kanske söker bekräftelse på de mest underliga sätt. Det är sådana personer som man som vän försöker att "rädda", ge råd och stöd, men det räcker aldrig riktigt till. Jag läste ett blogginlägg hos Lisa Fabré där hon skriver om sina upplevelser av energitjuvar och hur hon tillslut lessnade på situationen och gjorde något åt det. Eller, snarare, inte gjorde. Här är inlägget.

Läs ni med om ni känner igen er i det jag skrivit, det är befriande!

Kommentarer
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

jag känner verkligen igen mej :)

2009-04-01 @ 16:34:51
URL: http://carpeannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0