Prima ballerina

Åter hemma efter en rejäl shoppingtur. Det är så jäkla mycket roligare att prova/köpa kläder nu, när allt sitter bättre och jag har dragit ner några storlekar. Det ger mig motivation att fortsätta så att jag inom den närmaste framtiden når min målvikt. Av ca 40 kgs övervikt är det nu endast 15 kvar. 15. Då har jag ett BMI på under 25, vilket är hälsosamt och eftersträvansvärt. Inom det närmaste året ska dessa kilon vara väck. Då är jag nöjd. Nu ska vi käka tortellini (rätt äckligt tycker jag men sambon älskar det) och om några timmar blir det spelkväll med vännerna. Monopol och "Spökhuset", nostalgi!

Kommentarer
Postat av: Hanne

Haha! Men gud va sjukt.. du måste verkligen haft SVINONT! Jag har fött på vanliga förlossningen på danderyd alla tre gånger. Första gången hade jag valt BB stockholm, men då fick jag havandeskapsförgiftning på slutet och fick inte föda där längre. Den gången blev jag igångsatt en vecka innan BF pga högt blodtryck.. När det starta med Mio blev jag helt knäpp. Jag va in på en kontroll för att jag inte hade känt så mycket fosterrörelser.. jag hade Miranda med mig och allting och när jag satt i väntrummet och skulle träffa doktorn så fick jag helt plötsligt något som jag trodde va "magkramper".. Läkaren såg hur jag åmade mig så han sa att han kunde undersöka mig, var då öppen mellan 4-5cm! Han sa att jag kunde ta hissen direkt ner till förlossningen.. men jag va så jävla hungrig så jag drog till MCdonalds! HAHA sista måltiden du vet! :) Men när jag kom fram hade jag så jävla ont så det blev driven och vända direkt! Mamma var som tur var med, och jag bad henne släppa av mig vid huvudentren och köra hem Miranda. Så jag gick ändå från huvudentren med värsta värkarna och med en bigmac i handen.. haha. När jag kom till förlossningen undrade dom vafan jag hade tagit vägen!?? Haha.. 6timmar tog den förlossningen allt som allt från första känningen. Nu med Bianca var det ju lite speciellt.. jag hade ju vart in så himla många ggr och dom hade ju försökt stoppa upp det och hej och hå, men från att det verkligen satt igång så tog det 4timmar ungefär! :)

2009-07-24 @ 13:28:28
URL: http://hhannee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0