Förlossningsplan.

Hej på er :)
Hur har er dag varit? Själv så har jag haft en riktig toppendag.. Soligt, glatt humör och trevligt sällskap. Tog en långsam promenad över till syster i förmiddags, vi var ett litet gäng som fikade och pratade om trevliga saker.. såsom förlossningar och sånt. ;) Skönt att höra lite olika erfarenheter, tips och råd från andra som fött barn. Självklart är ingen förlossning den andra lik, men ändå kul att prata om det. Det börjar ju faktiskt närma sig och jag känner mig inte så nervös faktiskt. Det är mer så att det är spännande.. Jag tror att jag har en bra inställning till det hela. Det löser sig, blir det problem så tar vi det då! Jag och T ska sätta oss och skriva ihop en förlossningsplan och lägga i min journal, så har vi det ur världen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva dock, har sett några exempel på vad man bör ta med osv, men ändå.. Det känns som att de som jobbar på förlossningen har en ganska bra uppfattning om hur de blivande föräldrarna vill ha saker och ting? Och för oss känns det inte som att det finns några frågetecken eller konstigheter..

Typ såhär..
- utnyttja tyngdlagen! dvs stå på knä och föda. (det vet man ju inte hur man känner då, men det känns mest logiskt iaf)
- smärtlindring som jag vill pröva är lustgas och eda.
- vill veta när "sista chansen" för eda är
- pappan ska klippa navelsträngen

och avsluta med att tacka på förhand för att de gör förlossningen till den bästa dagen i vårat liv. Hehe. :P


Ni som fött barn, skrev ni någon förlossningsplan? Vad hade ni med?

Kommentarer
Postat av: Ika

Skrev ingen alls. Tog allt som det kom och var öppen för alla förslag!

Jag tror det är skitsvårt att föda på knä, men tycker absolut du kan testa om du har orken till det!



De la mig på sidan för att få ner W bättre och sedan tillbaka på rygg, och vilken jävla kraft man får när man kan hålla om knäna liksom.

Ja, det där kommer du att känna själv!

Epiduralen var underbar! Och lustgasen likaså!

Åh, jag är så spänd! :P För eran skull!

Kramar

2009-02-11 @ 23:53:44
URL: http://ikafatale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0