Wall of text.

Vilken otrolig dålig dag jag haft.

Det hela började redan imorse när jag klev upp ur sängen. Tittade ut genom fönstret och såg en helvetes massa snö. Massor av snö. Gigantiska mängder. Ja ni fattar väl. Tänkte att jag hoppas dom kommer och plogar här snart men inte fan kom det någon plogbil inte.. ringde en kollega och sa att jag det inte fanns en chans att jag skulle kunna ta mig till jobbet till kl. 10 då halva jävla Rimbo var oplogat. Väntade. Väntade. Väntade lite till på den där jävla plogbilen som aldrig kom. Beslutade mig för att ändå försöka åka iväg och kunna jobba några timmar iallafall.

Pulsar genom snö fram till bilen, sladdar runt en stund på parkeringen men lyckas ta mig ut på vägen iallafall. Som är plogad, men jävligt pissigt plogat. Betyg: IG. Åker i snigelfart, och kommer några kilometer utan Rimbo då det börjar toksnöa och jag ser inte ett jävla dugg. Vågar inte åka längre så jag ringer jobbet och säger som det är, jag kan omöjligt ta mig dit i det här vädret och med det väglaget. Vad ska man göra liksom? Ta helikoptern?

Så det var ju bara att vända igen. Inte nog med att jag hade tok-ångest över att de andra på jobbet kommer få det jävligt stressigt utan mig, med alla julshoppande kunder och långa ringlande köer.. jag förlorar ju också pengar på det här. :( Jag ville ju verkligen jobba. Så mitt humör och mående var väl under marken när jag väl kom hem igen, grinandes.

F.ö så kom dom och plogade här hos oss i vårat bostadsområde kl. 15. Arslen! Funderar på att ringa vårat hyresvärd och fråga vad fan vi betalar för egentligen.. Bäst för dom att det är bra plogat imornbitti om det snöar mer inatt, annars tycker jag att dom kan betala mig det jag skulle få de timmar jag förlorat i arbetstid. *MORR*

Hela dagen har varit som en jävla dimma och jag har mest velat sova bort hela dagen men det gick inget bra. Nu framåt kvällen känner jag mig gladare och på ett bättre humör. Syrran kom över med hårtrimmern som hon lånat, så jag klippte Tomas och mig själv.. fixade sidecuten igen så nu ser det bättre ut.

Sitter och tittar på Blood Diamond på tv och planerar att halvsova här i soffan.. ska upp tidigt imornbitti.




Den här helgen kan vi väl bara radera och glömma bort?



Kommentarer
Postat av: Anna

<3

2009-12-20 @ 22:27:46
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0