Torsdag

Har sovit med raggsockor och mjukisdress inatt.. och jag sov som frikki'n princess. Älskar att sova när det är kallt utanför det varma gosiga duntäcket.

Okej, igår gick dagen från 0-100. Segande omkring hemma hela dagen, färdigställde lite virkprojekt och pysslade lite allmänt här hemma. När Tomas kom hem så bestämde jag att vi skulle åka och storhandla för nu ekar det tomt i skåp och kyl igen.. så sagt och gjort, vi drog iväg till Norrtan och handlade. Sedan åkte vidare ut i skogen, förbi Hallstavik (och det där välkända lukten av pappersbruk och granbarr), ut bland sommarstugor och shit (kändes det som) och kikade på en härligt söt liten bil.. som vi även fick med oss hem. Sweet! Jag körde hem den och det kändes riktigt bra, förutom när det drog förbi en världens Lutzen-dimma och jag såg inte ett jota.. HATAR att köra i dimma/regn/snöoväder.

När vi kom hem tittade vi på nyinköpt film, Flickan som lekte med elden, och visst den var väl okej.. men inte alls så bra som jag trodde att den skulle vara. Helt klart sevärd iallafall. :)

Så nu har vi varsin bil igen, hur skönt som helst. Jag känner mig verkligen totalt tok-fast här hemma om jag inte har möjlighet att ta mig någonstans med bil (barn, barnvagn, packning och jycke) och det är verkligen guld värt att bara kunna åka in till Norrtan och hälsa på sina friends som huserar där. Utan att passa bussar och skit. Att ta körkort är nog nått av det bästa jag gjort. :P

Idag vet jag inte riktigt vad dagen bjuder på. Imorgon när Tomas kommer hem ska vi dra till mitt "gamla" jobb (Granngården) där jag nämligen ska jobba i helgen och under julen. Ska få en liten update om kassan och så, kan ju vara bra om jag skulle få en blackout eller nått.. var ju trots allt runt två år sedan jag jobbade där sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0