Rabarberpaj

Mysig dag. Jag & Vilda tog en promenad, dock höll vi på att blåsa bort men vi lyckades med konststycket att hålla oss kvar på marken. Vi mötte upp Anna och gick en sväng till syrran och satt och pratade lite. Vilda sitter jättebra i sitt-delen på vagnen också, så nu kör vi på det! Måste säga att Kronan är en väldigt genomtänkt vagn. Skitbra pris för duovagnen och mycket smarta detaljer. Vi gillart' helt enkelt.

Nu åkte min karl iväg för att storhandla mat, planen var att jag & Vilda också skulle följt med men jag är så jäkla trött.. så Tomas föreslog att han skulle åka själv så att jag kunde stanna hemma och göra rabarberpaj. - Självklart älskling! Vi ska försöka oss på att göra egen rabarbersaft också, ska bli spännande att se hur det blir.. Vi fick med oss ett helt lass rabarber från Dalarna så vi måste ju göra något med det.

Häromkvällen när vi satt och skalade rabarber utanför huset vi bodde i vid Laknäs i Dalarna så tänkte vi.. hur skulle det vara att bo här? Stor, egen tomt, ett stort bostadshus + många gästhus & dylikt på tomten, rymligt, skogen precis bakom knuten.. låter ju som en utopi, antagligen är det just det också. Det skulle kännas tungt att flytta så långt ifrån min familj och vänner, men någonstans måste man ju starta? Vi är ju faktiskt en egen liten familj nu. Som sagt, det var bara tankar & funderingar..

Nu ska jag & Vilda göra rabarberpaj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0