Har alla bebisar en Trissan?

Sol idag, blåser inte så väldigt mycket heller. Mys mys. Är på riktigt bra humör idag, detta kommer att bli en riktig toppendag! .. även om vi inte ska göra speciellt mycket mer än att hålla oss på hemmaplan. Ska städa lite, tvätta, rensa bland mina kläder (ja, igen!)

Igår var vi över till syrran en sväng, och jag passade på att låna deras våg (den som jag alltid har vägt mig på tidigare då jag snodde med mig den hem, mohaha). Nu stannade siffrorna på 77.5 kg. Maaj gaad. Inte undra på att nästan inga kläder passar längre. Det är ju väldigt bitterljuvt måste jag säga, kul & bra att gå ner i vikt, men inte lika roligt att se ut som en säck potatis i alla (numera) stora, plufsiga tröjor (men framför allt -) byxor.

Jag blev så himla glad när jag gick ner mina första kilon, så jag kom en massa byxor jag hade sparat sen innan graviditeten. Yes, tänkte jag, istället för två par (gravid-)byxor så har ju nu istället SJU par att välja mellan! Yeey.. Så från 2 par brallor till 7, och nu 7 till 1 par..klart att jag kan använda många av de andra brallorna med skärp, men hur snyggt är det på en skala då? :( Ja, jag vet. Dagens i-landsproblem. Borde väl skämmas egentligen. (Nu är det allvarligare tag med viktnedgången, slut på de flesta kolhydrater och två hårdkokta ägg till frukost, varje dag, smarr smarr!)

Nu har jag återigen typ cirka en triljon inlägg på Bloglovin' som jag ska läsa.. hinner verkligen inte med alls här! Har fullt upp med min egen (för tillfället) tråk-blogg. Så om ni undrar varför jag inte kommenterar era bloggar så är det för att jag inte har läst nått. Så nu har vi rett ut det!

Vilda med tillhörande mamma. Morgonpromenad med vovven innan frukost, hurtigt värre va?

Igår när vi var hemma hos syrran så satt jag med Vilda i knät och min systerson Mike (4 år) bredvid mig i deras kökssoffa. Han frågade om Vilda åt smörgås till frukost och jag sa nej, hon äter gröt. "Kan hon äta gröt?" sa Mike förundransfullt och suckade lite.. "vad då gröt?" Ja, bebisgröt sa jag, inte samma gröt som du eller ja äter, utan en gröt för små bebisar som Vilda. Och så tittade han på mig med sina stora mörka ögon och sa försiktigt "Har alla bebisar som Vilda en trschan? .. jag fattade inte vad han menade så jag frågade, "en vadå?"  "En trschan!" svarade han..
Jag förstod fortfarande inte vad han menade så jag drog ur nappen ur munnen på honom
och sa "en gång till" och då sa han "EN TRISSAN!" och pekade på mig.

Alltså.. "Har alla bebisar som Vilda en Trissan?",
(och för er som inte känner mig så är Trissan mitt smeknamn).

Jag började nästan skratta och tog upp Mike i knät bredvid Vilda och sa
"nej, det finns bara en Trissan och hon är bara Vildas mamma och din moster såklart!"


Kommentarer
Postat av: lillavild

Hej! Du... hur tycker du att pillrena fungerar? Och HUR fungerar dom?

2009-08-20 @ 11:40:28
URL: http://lillavild.blogg.se/
Postat av: Ida *Meya och Tex mamma*

Åh fytusan vad sött ^^

2009-08-20 @ 12:52:13
URL: http://idaelisa.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Men gud va sött :)

2009-08-20 @ 22:50:43
URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Härligt att gå ner så mkt!

Du är så duktigt som tagit tag i det, jag skulle behöva men kommer aldrig igång. Är sugen på att börja med nutrilett som start, hur längre gjorde du det och hur mkt gick du ner?



KRam

2009-08-20 @ 23:42:46
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Söt bild på er :D

2009-08-21 @ 04:37:24
URL: http://theuglyandbeautifulgiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0