Dagen.

Imorse promenerade jag ner med Vilda i barnvagnen ner till BVC, för en rutinkoll av barnläkaren. Vilda väger nu 4680 gram och är 57 cm lång :) Doktorn petade och klämde på Vilda som knappt sa ett pip, han berömde henne hennes lugna temprament. Allt var finfint och han hade inget att anmärka på, hon är frisk och kry och det känns så skönt. Vilda följer sin kurva jättebra, det känns tryggt. :)

Efter besöket på BVC så rullade vi hem till Anna och Niklas och drack kaffe. Anna erbjöd mig att rota runt lite i hennes kartong med väskor (ja, jag menar verkligen kartong.. den kvinnan och väskor..) och jag är ju inte den som är den. Så nu har jag fått låna en fin stor axelväska i fejkskinn, kommer få plats med allt från termos till blöjor och våtservetter i den, perfa!

Sedan följde vi Anna till bussen när det var dags för henne att åka till jobbet, efter det rullade vi hem igen. Vilda sov som en stock i vagnen så jag hämtade Ebba och drog iväg med henne och barnvagnen i högsta hugg igen, och vi gick på en riktigt skön en-timmes-promenad :) Runt hagar och stall.. det fullkomligen kryllar ju av hästar här där vi bor, Ebba tycker det är så kul att stå och spana på dem, hon är duktig vovve och skäller aldrig på dem.

På tal om djur.. satt och gosade med katten idag och vad hittade jag inte på honom.. TVÅ ÄCKLIGA FÄSTINGAR! Jag hatar verkligen fästingar, och tänkte för mig själv att deras existens är relativt onödig. Så nu är det dags att köpa fästinghalsband och droppar så att djuren slipper lida av de där krypen.

Igårkväll när vi kom hem från Arninge så kände jag hur det hettade i ansiktet och på bröstet.. och ja, klart.. mycket riktigt så har jag bränt mig. Hurra. Nej, och jag hade ju de snyggaste märkena efter mina stora solglasögonen jag hade på mig när jag satt i solen igår. Helt ärligt nu, jag ser ut som en uggla! Haha, mitt stackars fejs..

Nu ska jag sova en stund, det är jag värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0