Tjingeling

Mysig, mysig morgon. Idag ska min karl iväg på Team-building med jobbet, och jag ska iväg till Stockholm och ha trevligt med mina systrar! Vi ska göra sushi, mums! Jag ska göra gravid-sushi med räkor och avokado.

Imorgon går jag in i vecka 14. :)

Vecka 14 -
7 sep - 13 sep 2008
Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin.

Kommentarer
Postat av: Erica

Nemen ååh grattis! :D Vad spännaden!

Jo jag förstår det, men vips så har ett halvår gått! Det händer något nytt varje vecka, så varje ny vecka blir spännade :) Så gjorde jag. Istället för att se "slutmålet" så såg jag varje ny vecka som ett mål! :)



Hur mår du och så då?

2008-09-06 @ 16:14:51
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Trissan - väntar första barnet

Precis, så försöker jag också se det, att varje ny vecka är en bit på väg.. och det händer ju grejer hela tiden med bebisen som man kan läsa om. :) Det är så kul att läsa din blogg och hur du har gått igenom graviditeten, läste den redan innan jag var gravid så nu följer jag den ännu mer med spänning! Haha ;)



Jodå, jag mår faktiskt väldigt bra! Har varit lite trött men det börjar gå över nu, dock är jag lite lynnig ibland.. men jag försöker tygla det så gott det går. Tur att man har en förstående karl. :P

2008-09-07 @ 21:10:48
URL: http://smokingcankill.blogg.se/
Postat av: Kicki

Grattis till bebis i magen :)

2008-09-10 @ 19:13:51
URL: http://kicki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0