Äntligen fredag (igen!)

Vad glad jag blev när jag såg att Kia hade lämnat en kommentar i förra inlägget! En tidigare kollega till mig. Har inte träffats på superlänge och plötsligt kommenterar hon min blogg :D Har tänkt massor på henne, sist vi träffades var nog på jobbet och då var hon gravid.. nu har hon en son som är 6 månader. Som sagt, shit vad tiden går fort! Måste stämma träff snart! Ska slänga iväg ett mail så fort jag hinner! Kram på dig gumman!

Imorse tog jag bilen in till Norrtälje för det var nämligen dags för.. taadaa.. innedag på skolan. Hmrfff. Ja, inte det roligaste att göra på en fredag med fint väder men det är ett nödvändigt ont. Avslutade denna kursen med en tenta (!) som jag helt hade missat att vi skulle ha.. å andra sidan så är informationen från våra lärare så bristfällig så ingen av oss elever kunde minnas att dom sagt att det ens skulle vara tenta idag. Men jaja. Frågorna var relativt enkla så det är nog inga problem. Vi gick på en obligatorisk föreläsning också, 3 h lång och nästan helt olidlig. Ja, förlåt.. men jag var inte ensam om att tycka det. Den handlade om "Barns Bildspråk" och handlade mest om Picasso och Khalo egentligen. Vi på barnskötarutbildningen hade nog ingen störra nytta av den.. det mesta visste vi redan som berörde oss så det var relativt meningslöst.. t o m vår lärare tyckte att det var lite väl mycket konstvetenskap och ungefär 5% om det den borde ha berört egentligen. Whatever, jag stod ut.

Imorn ska vi iväg till Uppsala och kika på barnvagn om det är bra väder. Dvs, om det är dåligt väder, för om det är bra väder så ska Tomas polera porschen. Värst vad flashigt det lät.. Vi kan låtsas som att det är det. ;)

Som det ser ut nu så står valet mellan en Brio eller en Kronan. Båda kombivagnar. Men det är svårt. Ska se om vi hittar någon Emmaljunga att klämma på och provköra imorn. Ja, det är verkligen en djungel... Tur att jag har rationella Tomas med mig som kan bestämma åt mig när jag velar.

Nej, nu är det mys! Ha det fint.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tackar.. :)

grattis till eran kommande lilla plutt..

2008-09-27 @ 12:51:28
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0