Akrylnaglar

Sitter och rensar bland mina bilder på laptopen. Ramlade över bilderna från när jag byggde akrylnaglar på syster och Annika för typ hundra år sen :D Ja okej då, i somras. Känns som att det var ännu längre sedan. Hur som helst, jag var grymt nöjd med mig själv, första gången någonsin och de blev faktiskt skitbra!


Alla prylar. Tippar (vita / genomskinliga), akrylpulver, filar, pensel, putsblock, akrylvätska.
Vet inte varför oxidant 3% creme står där för den använder man när man färgar fransar och bryn. :P


Annikas naglar, lite lätt uppruggade för att tipparna skall fästa bättre.
Ser ut som att hela nageln är filad på men det är den inte.


Tippar på. Äckligt långa. :S


Båda händerna. Någon kände sig genast ganska handikappad..


Tipparna filade som hon ville ha dem, personligen gillar jag när de är lite mer "fyrkantiga" och inte så runda.
Akrylen är stenhård och naglarna är klara! Efter denna bild polerade jag upp dem så att de blev glansiga och fina.
Detta är alltså första gången NÅGONSIN jag gjorde akrylnaglar.


Och så gör vi ett drastiskt hopp till systers akrylnaglar. Alltså andra gången i mitt liv jag byggde naglar.
Älskar den här formen på naglarna, grymt snyggt.

Nu måste jag lära någon hur man gör så att jag kan få lite schysta naglar. Rätt svårt att göra på sig själv tyvärr. :P

Kommentarer
Postat av: Anna Lundin

Du är riktigt duktig på att göra naglar tycker jag. som det ser ut som iallafall.

2008-10-05 @ 20:36:16
URL: http://theuglyandbeautifulgiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0