34 dagar till UL

Usch vad jag mår pissigt. Ont i hela kroppen, framför allt nacken och ryggen.. känner mig som en gammal tant. Anna kom över på en snabbkaffe (jag drack en kopp thé, mycket välbehövligt) och lite sällskap piggade upp mig för en stund. Nu har hon åkt till jobbet och jag känner mig ännu slöare än vad jag gjorde innan. :( Hej alvedon. Eller ipren eller vad det nu finns i medicinskåpet.

Min rara lilla Anna tog även med sig en jacka till mig, tack så jättemycket! En mysig parkas, verkar jättevarm och go. Den kommer jag absolut att kunna använda nu och under vintern med magen i vädret. :)

Och så är det nu 34 dagar tills rutinUltraljudet, spännande spännande! Förhoppningsvis så är jag i den vecka jag tror att jag är och slipper flyttas "tillbaka".. heller flyttas jag fram lite så jag har gått längre än vad jag tror. Wiii. Men det tror jag inte. Hoppas verkligen att knyttet mår bra där inne i mage.. eller ptja, det låter så fel, i min livmoder ;) Vill verkligen veta vad det är för kön på den lilla rackaren också, förhoppningsvis så kan dom se det på ultraljudet. Tänk, om 34 dagar kanske vi vet vad det är för kön på vår lilla bebis.. Känns ofattbart!

Snart är det dags för T att tatuera sig också, känns så fuskigt. Vi hade bokat två tider efter varandra så att vi skulle tatuera oss samma dag, men nu blir det ju som sagt inte så. :P Jag får vänta. Men det är lugn. Känner ändå inte att jag vill lägga ut pengar på en tatuering just nu, eftersom jag bara lever på studiebidrag/lån.

Mycket babbel blev det nu. Men..
Usch, jag vill inte plugga heller.. känner mig alldeles för svag och ynklig för det. ;P

Kommentarer
Postat av: Kicki

Inte ipren! Alvedon är de du får äta när du är gravid :)

Jag är född i sthlm. Har min syster i norrtälje, min mormor i edebo typ vid hallstavik om du vet vart de är? sen har jag pappa och allihop i utkanterna av sthlm. Har bara mamma och moster här i Karlskoga. Så vi är ganska ofta, eller så ofta vi hinner iaf i sthlms området :)

2008-09-11 @ 19:00:28
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: isabel

Hej på dej!

Ett tips: gravida får bara käka alvedon. Det verkande ämnet som finns i ipren är inte bra för fostret. fast du kanske visste det redan. Ville bara hjälpa =)

många kramar

2008-09-12 @ 10:22:01
Postat av: Trissan - väntar första barnet

Kicki& Isabel; Jag är fullt medveten om att en av de två inte är bra för fostret. Hade bara glömt bort vilket av dem det var. Har bara alvedon hemma så ni behöver inte oroa er. :P

2008-09-12 @ 10:54:22
URL: http://smokingcankill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0