Dan före dopparedan.

Nu har jag orkat mig igenom en ca. 10,5 timmars lång dag på praktiken. 10,5 timmar, ja ni läste rätt. Rackarns vad nöjd jag är.. Imorn är sista dagen, ca 10 h kommer den att vara. Sen är praktiken över. Ö v e r. Så himla jätteskönt att ha den överstökad för jag orkar verkligen inte mer.. Börjar känna mig väldigt gravid, magen är i vägen, kroppen är tung som bly, får ont i höfterna (och svanskotan!) för ingenting..

Idag hade jag en aktivitet med ca 18 barn (julpyssel) och jag höll på att börja gråta för att de inte lyssnade på mig och bara bråkade.. Jag kände mig totalt slut både fysiskt och psyiskt, kände verkligen att allt gick emot mig och inte ens de "snällaste" ungarna var speciellt samarbetsvilliga. Ni vet den där känslan när man känner sig motarbetat av allt och alla?

Mm, precis den.


Efter aktiviteten var slut så gick jag ut på en rast och bara andades djupt tio gånger och fokuserade. Sen lyckades jag klara av resterande delen av dagen. Missförstå mig inte nu, jag är verkligen nöjd med min praktikplats, det har till mesta delen varit underbart. Men nu har tanken slagit mig att jag håller på att bränna ut mig och ta på mig ansvar som inte är mitt. Jag är praktikant, ingen vikarie. Tyvärr har jag svårt för att säga nej och tar ofta på mig för mycket. Och hur ska folk veta att något blir för mycket när jag fortsätter att säga "ja" till det mesta? Mjo.

Imorgon är sista dagen. Målet är här!

Kommentarer
Postat av: Annah - med bebin i magen

Vart praktiserar du? Dagis?



Sen tycker jag att det är dax för en magbild snart :D

2008-11-27 @ 21:55:47
URL: http://carpeannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0