Zombie.

Sitter i tjocktröja, mjukisbyxor och raggsockor i vår soffan med laptopen i knät. Har haft balkongdörren öppen i flera timmar, i kombination med ett öppet köksfönster så blir det ett härligt korsdrag som vädrar ur lägenheten. Det luktar kallt och friskt! Känns som höst ute, trots att solen lyser ganska starkt så är det kallt och skönt i luften. Hösten är på väg. Snart är det september! Härligt.

Idag har jag varit redig trött, hämtade min sambo vid söderhall inatt, han hade varit på fest i stora staden Sthlm. Själv så passade jag på att ha systerkväll med storasyster och bebis så klart, stackars Ella hade magknip och skrek som bara den. Pinglan sa att hon verkligen inte hoppas att jag kommer få ett "kolik-barn", grymt påfrestande och jobbigt.. att inte kunna göra något för att lindra smärtan :( Jag vill göra ett ultraljud så jag ser att allt är bra med ärtan! Som det är nu så känner jag mig bara trött och svullen, konstant uppblåst och fetare än vanligt. Jag vill vara hot mama, mkej!

Anna och Isabel kom och drack en kopp kaffe med mig vid halv fyra tiden, det var behövligt. Annars hade jag somnat tror jag. Isabels son Casper är så jäkla söt. Tre månader ung och helt underbar! Sa det att det känns så avlägset just nu.. det är långt kvar till mars. Och vägen dit är kantad med upplevelser som jag bara längtar efter... första ultraljudet, att känna bebisen sparka därinne.. Känns långt borta. Kan tiden bara gå lite fortare? Okej, jag tycker att veckorna går ganska fort, men lite fortare skulle inte skada..

Idag är min sambo borta på äventyr igen, hjälper en kompis att flytta till Gävle. Så jag har varit solokvist nästan hela dagen, har gått runt och pysslat, städat undan, beställt alla skolböcker för termin 2 (Har G i termin 1 nu!), sovit ett par timmar.. ja, bara softat hela dagen. Har tagit två långa promenader med Ebba också. Hon har varit så gosig hela dagen så nu ska hon få ett grisöra för att hon är så jäkla söt.

Har beställt lite kläder från H&M också.. Sådant som jag kommer att kunna ha om ett par månader också. :)


Den första koftan kommer inom några dagar.. Men de andra två kommer i mitten av oktober (!) Jaja, den som väntar på nått gott..

Nu ska jag lägga mig under en mysig filt och kolla på Miami ink.


Kommentarer
Postat av: Isabel

Hihi trevligt var det idag =) Gud vad roligt att du ska ha bebis =) Grattis igen gumsan!

2008-08-24 @ 20:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0