Rubrik?

Vaknade tidigt som satan imorse, var så himla kissnödig. Kunde inte somna om så jag lade mig i sängen ändå och tittade på en film "Lost Boys - The Tribe" som jag somnade ifrån igårkväll.. Den var skitdålig. Rekommenderar icke!

Nu har jag hunnit med att dammsuga hela lägenheten, ska skura golven också. Måste bara sitta och samla mig en stund.
Pratade nyss med "min farmor", S, på telefon, hon är så jäkla gullig. Är så glad att jag började jobba inom hemtjänsten för man träffar så många underbara människor som har så mycket att berätta.. och som blir så glada för att man kommer och hjälper till och håller lite sällskap. S och jag har kommit varandra extra nära, vet inte riktigt varför, tror det kan bero på att hon påminner grymt mycket om min farmor (som gick bort -99). Jag ska försöka ta mig till Edsbro och hälsa på S imorn eller på söndag, då ska vi fika och snacka massa skit ;) Hon är en riktig bullfarmor också så fika MÅSTE man. Annars kommer man inte därifrån ;)

Hm, jaa. Så är det. I övrigt, ptja, känner mig sådär gravidsvullen och gasig i magen, tarmarna håller på att göra plats för livmodern att växa. Idag är jag i v.10+3, tjoho vad tiden går fort! Samtidigt som den inte gör det. :P Dagarna känns så sega och jag sitter hemma och gör en massa läxor för plugget i förväg.. men helt plötsligt så är det fredag och helg igen. Tyckte det var fredag nyss? Samtidigt som dagarna går så sakta, det är riktigt paradoxalt det där.

Annars då.. jo, var till veterinären med Ebba i förrgår, vaccination på gång. Hon fick en spruta och var jätteduktig! Awh, så stolt hundägare man är då. :) Funderar på om jag skulle orka trimma henne lite, pälsen börjar bli lång och öronen är riktigt tofsiga. Ska kolla om jag hittar någon riktigt bra beskrivning på internet först om hur man ska klippa. Det är inte det lättaste. Vill få till det där riktiga schnauzerutseendet nu, hon skulle kunna vara lite vad som helst för raser nu faktiskt.. :P

Nä. Men lunch kanske? Har inte vågat äta något än, men nu kurrar magen så jag måste ge mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0