Obehagligt

Jag och T blev inringda av syster igår.. Mike hade haft 40,7 graders feber sen tidigt på morgonen till sent på kvällen. Runt halv kom samtalet och vi sprang över till Pinglan, Tomas skulle skjutsa henne och Mike till akuten, jag skulle passa de andra två, iofs, sovande damerna.

Något värre har jag nog inte sett, och nu skojar jag inte.. Mike har tidigare i veckan haft ögoninflammation, han har varit hos doktorn och fått det konstaterat och fått droppar för det. Men de senaste dagarna så har hans ena öga svullnat upp ordentligt, som att han har fått en smocka rakt över ögat. Igår var det extremt jättemycket, ena ögat var totalt igensvullet, den andra var på god väg det också, plus att han hade fått två gigantiska knölar på halsen. Han såg ut som en alien.

Runt halvt tre kom de hem igen från akuten i Norrtälje, då hade läkarna sagt till dom att det antagligen var en bihåleinflammation som spridit sig/vandrat till INNANFÖR ögonen. :S Ingela och Luis skulle åka vidare till Karolinska där han antagligen skulle läggas in..

Känns verkligen jättejobbigt, han är ju inte ens två år, stackars liten. Ingela skulle höra av sig när hon visste något mer, jag hatar att gå omkring och vänta! Hoppas verkligen att allt är ok..

image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0